2930275
2926709
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΨΥΧΟΔΡΑΜΑ
2931268
Στον χώρο του Theater Therapy η εκπαίδευση στο Ψυχόδραμα, στην Κοινωνιομετρία και στο Κοινωνιόδραμα ξεκινάει τον Σεπτέμβριο και τελειώνει τον Αύγουστο κάθε έτους.
Η εκπαιδευτική ομάδα είναι μια ομάδα συνεχής-ανοιχτού τύπου δηλαδή δέχεται μέλη κατά την διάρκεια όλου του έτους και λειτουργεί όλους τους μήνες του χρόνου.
Η εκπαίδευση είναι ομαδική και συγχρόνως προσαρμοσμένη ατομικά, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε εκπαιδευόμενου τόσο προσωπικές όσο και επαγγελματικές.
Η διάρκεια των σπουδών αναφέρει τον όρο "ελάχιστο" διότι η διάρκεια των σπουδών όπως και η απόκτηση του τίτλου "Ψυχοδραματιστής/τιστρια εξαρτάται άμεσα απο την συνέπεια και την αφοσίωση των σπουδαστών στις απαιτήσεις του προγράμματος που ορίζονται απο την Federation of Psychodrama Training Organisations FEPTO.
2930274
ΠΟΥ
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις λαμβάνουν χώρα στο Theater Therapy στην οδό Χατζηγιάννη Μέξη 3, στην Αθήνα.
ΠΟΤΕ
Η εκπαίδευση ξεκινάει με ένα εισαγωγικό σεμινάριο 18 ωρών. Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις γίνονται ένα σαββατοκύριακο κάθε μήνα του οποίου η διάρκεια μετριέται σε 18 εκπαιδευτικές ώρες.
ΠΩΣ
Για να ενταχθεί κανείς στην ομάδα χρειάζεται μια ατομική συνάντηση-συνέντευξη με την συντονίστρια της εκπαίδευσης Αναστασία Διοτίμα Γκολέμα.
ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ
Η Ψυχοδραματική εκπαίδευση διαρκεί κατ’ ελάχιστον τέσσερα χρόνια και τα κριτήρια που χρειάζεται να συμπληρωθούν για να λάβει κανείς τον τίτλο του ψυχοδραματιστή-συντονιστή ομάδας ή του ψυχοδραματιστή-ψυχοθεραπευτή είναι συγκεκριμένα και προσαρμασμένα στα εκπαιδευτικά πρότυπα του οργανισμού της FEPTO-Federation of Psychodrama Training Organisations που δίνει και εγκρίνει τα ψυχοδραματικά πτυχία.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Για να γίνει κανείς ψυχοδραματιστής/στρια χρειάζεται να συμπληρώσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα τουλάχιστον 880 ωρών:
Οι ελάχιστες ώρες εκπαίδευσης είναι 720, ο ελάχιστος αριθμός ωρών εξάσκησης στο ψυχόδραμα είναι 160 και η ελάχιστη διάρκεια της εκπαίδευσης στο ψυχόδραμα είναι 4 χρόνια και πιο αναλυτικά:
- 200 ώρες ψυχοδραματικής & κοινωνιοδραματικής εμπειρίας σε εβδομαδιαία ομάδα ψυχοδράματος ή/και σε ατομική βιωματική ψυχοδραματική συνεδρία. Δηλαδή εξοικείωση των σπουδαστών με τον ρόλο τους ως μέλη της ομάδας, ως πρωταγωνιστών και ως βοηθητικών «εγώ» αλλά και παράλληλη εργασία με τα προσωπικά ψυχικά και σχεσιακά προβλήματα.
- 120 ώρες για εκμάθηση θεωρίας και ψυχοδραματικών τεχνικών μέσα από σεμινάρια ή εργαστήρια και δραστηριότητες με τον εκπαιδευτή με επίκεντρο τις θεωρίες και τις τεχνικές.
- 200 ώρες εκπαίδευσης εντός της ομάδας προχωρημένης εκπαίδευσης: με έμφαση στην εξάσκηση των σπουδαστών με τον ρόλο του συντονιστή ή του συνσυντονιστή καθώς συγχρόνως διεκπεραιώνουν την πρακτική τους.
- 80 ώρες επίβλεψης και εποπτείας : Κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χρειάζεται οι εκπαιδευόμενοι να παρακολουθήσουν συνεδρίες με έναν επόπτη, που συνεργάζεται ως συντονιστής ή συνσυντονιστής εκτός του εκπαιδευτικού του ιδρύματος έχοντας ως επίκεντρο την ψυχοδραματική σχέση μεταξύ του πελάτη και του ασκούμενου ψυχοδραματιστή (είτε ατομικής είτε ομαδικής συνεδρίας).
- Οι υπόλοιπες 120 ώρες μπορούν να αποφασιστούν ελεύθερα από τον εκπαιδευτικό οργανισμό ή από τον ασκούμενο, ως συμπληρώματα των πιο πάνω υποενοτήτων αλλά και να επεκταθούν σε τομείς όπως ψυχοπαθολογία, δυναμική ομάδας, θεωρίες προσωπικότητας, θεραπείες μέσω τέχνης, playback theater, θεραπευτικές παρεμβάσεις, επιστημονική έρευνα ψυχοδράματος, παρουσίαση άρθρων, βιβλίων και εργασιών.
- 160 ώρες συντονισμού ως ψυχοδραματιστής σε ομαδικές και ατομικές συναντήσεις
Λειτουργώντας κατά τα διεθνή πρότυπα για την συνολική απαρτίωση των προσόντων της/του ψυχοδραματίστριας/στη, στις παραπάνω προστίθενται άλλες 920 ώρες οι οποίες αναφέρονται σε παρακολούθηση σεμιναρίων και βιωματικών εργαστηρίων, μελέτη άρθρων και βιβλίων σχετικά με το ψυχόδραμα, μελέτη και ανάλυση καταγεγραμμένων συνεδριών, προετοιμασία και παρουσίαση γραπτών εργασιών πάνω στην ψυχοδραματική θεωρία, παρακολούθηση διαλέξεων και εκπαιδευτικών σεμιναρίων και συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια ψυχοδράματος και ομαδικής ψυχοθεραπείας.
Συνολικά το σύνολο των ωρών εκπαίδευσης, εμπειρίας και γενικότερης εμπλοκής με το ψυχόδραμα ανέρχεται στις 1.800 ώρες.
Για την απόκτηση του τίτλου η/ο εκπαιδευόμενη/ος αφού έχει ολοκληρώσει τα ανωτέρω και μετά τον συντονισμό της ψυχοδραματικής ομάδας στα πλαίσια της πρακτικής του, χρειάζεται να συγγράψει μια εργασία και τέλος να εξεταστεί σε ομαδικό πλαίσιο από ειδική εξεταστική επιτροπή.
ΠΟΙΟΙ
Για να λάβει κανείς μέρος στην ψυχοδραματική εκπαίδευση χρειάζεται να πληρεί τα παρακάτω κριτήρια:
α. Κατοχή πτυχίου ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης από οποιονδήποτε κλάδο για να λάβει τον τίτλο του ψυχοδραματιστή συντονιστή ομάδας, είτε κατοχή πτυχίου ανώτατης εκπαίδευσης σε κλάδο σχετικό με την ψυχική υγεία (ψυχίατρος, ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, εργοθεραπευτής, λογοθεραπευτής) για να λάβει τον τίτλο του ψυχοδραματιστή- ψυχοθεραπευτή.
Όλοι οι υποψήφιοι θα τεκμηριώσουν την κατάρτιση τους στους ακόλουθους τομείς: ανθρώπινη ανάπτυξη, θεωρίες προσωπικότητας, ψυχοπαθολογία, μεθόδους ψυχοθεραπείας και κοινωνικά συστήματα.
β. Η διαδικασία εισαγωγής περιλαμβάνει ένα εισαγωγικό σεμινάριο καθώς και μια ατομική συνέντευξη από τον εκπαιδευτή.
ΓΙΑΤΙ
To να γίνει κανείς ψυχοδραματίστρια/της σημαίνει το να ακολουθήσει μια διαφορετική φιλοσοφία ζωής που αποτελείται από την βιωματική ανάπτυξη της εσωτερικής όρασης άρα της επίγνωσης μέσα από την προώθηση του αυθορμητισμού και της δημιουργικότητας. Οι ψυχοδραματίστριες/στες συνεργάζονται με ένα ευρύ φάσμα ατόμων και ομάδων προκειμένου να βελτιώσουν και να αναπτύξουν νέες αντιλήψεις και ικανότητες σε όλους τους τομείς της ζωής. Η ψυχοδραματική προσέγγισή είναι ολιστική και προσανατολισμένη στην υποστήριξη της φυσικής ανθρώπινης ανάπτυξης καθώς λαμβάνει υπόψη της την ολότητα του ατόμου. Μέσα απ’ αυτό το τετραετές βιωματικό ταξίδι κανείς μπορεί να αναπτύξει ένα ευρύ σύστημα αξιών και ρόλων και να λάβει γνώσεις και εφόδια ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει επιτυχώς μέσα από τον ρόλο της/του ψυχοδραματίστριας/στη καθώς θα δύναται να αντιμετωπίζει δημιουργικά τον εαυτό της/του και την ομάδα, ακόμη κι όταν αυτή διέρχεται μέσα από έντονες καταστάσεις. Η ψυχοδραματική σπουδή μας δίνει την δυνατότητα ως εκπαιδευόμενους να δουλέψουμε οι ίδιοι εις βάθος με τα δικά μας θέματα, ανοίγοντας τον δρόμο προς τα μέσα, διδάσκοντάς μας πως να σχετιζόμαστε υγιώς, διευρύνοντας τις δυνατότητές μας, αυξάνοντας την χωρητικότητά μας αλλά και τις ικανότητές μας για δημιουργικότητα.
2926708
ΠΟΙΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΙΟΤΙΜΑ ΓΚΟΛΕΜΑ
Η Αναστασία Διοτίμα Γκολέμα γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη. Είναι Ψυχοδραματίστρια, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Διαγενεαλογική Θεραπεύτρια, Διαπροσωπική Υπνοθεραπεύτρια, Επόπτρια μέσω Δραματοθεραπείας και Εκφραστική Θεραπεύτρια μέσω Τέχνης. Αποφοίτησε από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, την Διεθνή Σχολή Μιμικής Jacques Lecoq, το κέντρο Ψυχοδράματος «ΨΥΚΑΠ», την Σχολή Διαγενεαλογικής Θεραπείας «Anne Ancelin Schutzenberger» και το «Transpersonal Hypnotherapy Institute». Συνέχισε τις σπουδές της στην Δημιουργική Εποπτεία και στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών στο Ινστιτούτο Αιών καθώς και στην Ψυχολογία στο «Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου». Είναι λέκτορας στο Mediterranean College School of Psychology, Διευθύνουσα του Τμήματος Θεάτρου & Τεχνών της IAGP καθώς και εκλεγμένο μέλος του διοικητικού συμβουλίου του International Association for Group Psychotherapy and Processes (IAGP). Είναι ιδρύτρια του «Theater Therapy» στην Αθήνα, ενός χώρου αφιερωμένου στην έρευνα του Θεάτρου και του Ψυχοδράματος όπου εργάζεται με άτομα και ομάδες συντονίζοντας, σκηνοθετώντας και διδάσκοντας Θέατρο και Ψυχόδραμα.
MAURIZIO GASSEAU
Ο Maurizio Gasseau, γεννήθηκε στη Ρώμη. Είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Δυναμικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αόστα. Είναι Γιουγκιανός Αναλυτής, επίσημο μέλος της Associazione per la Ricerca in Psicologia Analitica ARPA, μέλος της Διεθνούς ένωσης Αναλυτικής Ψυχολογίας IAAP, πιστοποιημένος ψυχοθεραπευτής και ψυχοδραματιστής στην Ιταλία καθώς και επικεφαλής εκπαιδευτικών ομάδων σε όλο τον κόσμο καθώς και Ιδρυτής της Μεσογειακής Ένωσης Ψυχοδράματος. Τα κύρια ενδιαφέροντά του είναι η έρευνα για τις ερμηνείες των ονείρων στην ατομική ανάλυση, στο ψυχόδραμα και την ομαδική ψυχοθεραπεία, την μήτρα των κοινωνικών ονείρων και την εργασία σε θέματα τραύματος και διαγενεαλογικής θεραπείας. Ανέπτυξε τη μέθοδο και τη θεωρία του Γιουνγκιανού Ψυχοδράματος το 1980 και το Ψυχοδραματικά Κοινωνικά Όνειρα το 2004. Είναι πρόεδρος της Εκπαίδευσης της Μεταπτυχιακής Σχολής Ψυχοθεραπείας IPAP στο Ινστιτούτο Αναλυτικής Ψυχολογίας και Ψυχοθεραπείας. Είναι μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο της IAGP 2003 - 2012 και 2015 - 2025. Είναι αντιπρόεδρος της Επιτροπής Εκπαίδευσης στην IAGP και αντιπρόεδρος της Ομάδας Εργασίας στην Federation of Psychodrama Training Organisations FEPTO για την οικοδόμηση της ειρήνης και τον μετασχηματισμό των συγκρούσεων για την ανταλλαγή εμπειριών στη διαπολιτισμική εργασία, την εργασία με πρόσφυγες, χρησιμοποιώντας Μορενικά εργαλεία. Έχει διευθύνει εκπαιδευτικές ομάδες σε 46 χώρες. Είναι συγγραφέας περισσότερων από ενενήντα δημοσιεύσεων πάνω στην έρευνα και την ομαδική ψυχοθεραπεία. Έλαβε το Βραβείο Αριστείας της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Οργανισμών Εκπαίδευσης Ψυχοδράματος FEPTO το 2017 και το Βραβείο Fellowship της Διεθνούς Ένωσης Ομαδικής Ψυχοθεραπείας και Ομαδικών Διαδικασιών IAGP το 2022.
MARIA GABRIELA MARTINS DE NOBREGA MOITA
Η Gabriela Moita γεννήθηκε στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας. Είναι Ψυχολόγος, Ψυχοδραματίστρια, Σεξολόγος και έχει διδακτορικό στις Βιοϊατρικές Επιστήμες. Είναι Μέλος του Συνδέσμου Family Planning Association του Porto που εργάζεται στον τομέα του Οικογενειακού Προγραμματισμού, της Σεξουαλικής Αγωγής, της Σεξουαλικής και Αναπαραγωγικής Υγείας και Δικαιωμάτων, ένα πεδίο όπου το Ψυχόδραμα και το Κοινωνιόδραμα είναι πολύ σημαντικά εργαλεία. Έχει διδάξει στο Teachers Training School του Πολυτεχνείου του Πόρτο (1989-2003), εκπαιδευτικό ψυχόδραμα και κοινωνιόδραμα. Μεταξύ 2004 – 2017 έχει επίσης διδάξει στο Ανώτερο Ινστιτούτο Κοινωνικής Εργασίας του Πόρτο με θέμα «Ενεργητικές τεχνικές της ομάδας», Κοινωνιόδραμα, στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης Κοινωνικών Λειτουργών. Υπήρξε αντιπρόεδρος της FEPTO (Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Οργανισμών Εκπαίδευσης Ψυχοδράματος) από το 2011 ως το 2013, Πρόεδρος της Επιτροπής Ερευνών της FEPTO από το 2008 ως το 2011, Πρόεδρος της SPP (Portugese Society of Psychodrama) από το 2008 ως το 2010, Πρόεδρος της SPSC (Portugese Society of Clinical Sexology από το 2013 ως το 2015. Είναι μέλος του Ειδικού Συμβουλίου Κλινικής και Ψυχολογίας Υγείας του Πορτογαλικού Κολλεγίου Ψυχολόγων. Εργάζεται στον ιδιωτικό της χώρο ως εκπαιδεύτρια, δασκάλα Ψυχοδράματος και Επόπτρια. Συντονίζει ψυχοθεραπευτικές ομάδες Ψυχοδράματος αλλά και ατομικές ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες. Εφαρμόζει το Κοινωνιόδραμα με ζευγάρια και χρησιμοποιεί το Ψυχόδραμα στην Κλινική Σεξολογία. Έχει συμμετάσχει σε πολλά τηλεοπτικά προγράμματα στην Πορτογαλία και την Βραζιλία όπως: "Falatório" με την Anabela Mota Ribeiro, “Estes Difíceis Amores” με τον Júlio Machado Vaz και την Leonor Ferreira, «Tanto para conversar», "Elogio da Paixão" και “Impaciência do coração” με τη συνεργασία του Ordem dos Psicólogos Portugueses.
2784148